Obsah
Rodiči věz, že
1. dítě má jen takový potenciál (schopnosti naučit se, zapamatovat si, udělat), jaký má.
2. potenciál se nedá zvýšit křikem, bitím, zákazy, nářky, výhrůžkami. Výsledky práce se dají zlepšit důsledností, trpělivostí, pravidelnou přípravou, povzbuzením, pochvalou.
3. nemůžou Tě zklamat výsledky dítěte, jediné co Tě zklame jsou Tvá očekávání.
4. učitelé nejsou „blbci“, i když ve výjimečných případech můžeš mít pravdu ( je to tvůj názor), nikdy to neříkej před dítětem. Problém přijď vyřešit do školy.
5. cíl rodičů i učitelů je stejný: vzdělané, sebevědomé, vnímavé a pracovité děti ( budou nás živit, až budeme v penzi).
6. zprávy dítěte o škole jsou zkreslené – přizpůsobené povaze dítěte, jeho potřebám a momentální náladě ( když tvrdí, že nedostalo jídlo - tak byla čočka)
7. podobný tok informací funguje i obráceně od rodiny do školy.
8. děti nejsou čím dál tím horší, to je jen tradiční a hloupý mýtus všech generací. Děti mají jen víc informací a možností. A dospělí taky nejsou čím dál tím lepší.
9. za všechno nemůže televize, video, počítač ( ani u jednoho nechybí tlačítko OFF), chybí čas a pět P ( popovídat si, pohrát, pohladit, pochopit a pomoci)
10. dítě ( i dospělý) může udělat chybu. Neříkej mu, že je špatné nebo hloupé, ale že udělalo špatnost nebo hloupost. Potrestej ho tak, aby poznalo, že ho máš rád.
(Mgr. V. Krabec – ZŠ Počaply)